Prototyp nového webu pro Pilulku: Hodně muziky za minimum času
Online lékárna se sítí více než 100 kamenných lékáren v Česku, na Slovensku a Rumunsku,
www.pilulka.ro, www.pilulka.cz, www.pilulka.sk
Návrh nového webu, grafický design
- 02/2018 výkop
- 12/2018 odevzdání wireframe
Měsíc, déle to netrvalo. I velká firma, jakou Pilulka s více než 100 lékárnami po Česku a Slovensku určitě je, může zvládnout návrh webu takhle rychle.
Potřebujete k tomu vedení schopné dělat rozhodnutí, superrychlý vývoj, schopný je rychle realizovat, a dobré zadání, podle kterého se pojede. A právě s tím jsme Pilulce pomáhali my.
Výchozí situace
Do Pilulky nás doporučil náš kamarád, SEO specialista Martin Matějka. Kluci z Pilulky potřebovali rychle pomoct s návrhem nového webu, sami měli nějaké návrhy hotové a chtěli je s někým probrat. V podobné situaci je spousta firem, které za námi přichází – zdá se jim, že už mají skoro hotovo, jen si s někým potřebují svoje návrhy ověřit.
Většinou ale cíl není zdaleka tak blízko, jak se zdá. Nebylo tomu tak ani v případě Pilulky, existující návrhy zkrátka nebyly dobré (pardon). Všichni z Pilulky to ale vzali naprosto profesionálně a naše kritika byla pravděpodobně jedním z důvodů, proč se s námi rozhodli návrh nového webu udělat znovu.
Na obrázku níže je ukázka jednoho designu:
Průběh práce
Času ale bylo málo, proto jsme museli přeskočit část kroků z výzkumné části, vystačit si s tím, co k dispozici bylo, a navrhnout rychle detailní prototyp, který vyřeší hlavní chyby stávajícího návrhu. Spolu s Martinem jsme také Pilulce pomáhali s úpravami produktové struktury, což se z našeho pohledu ukázalo jako jeden z největších pain pointů v zákaznickém flow.
Celý projekt probíhal velmi rychle – díky tomu, že jsme připravovali hi-fidelity prototyp, mohli vývojáři z Pilulky okamžitě návrhy kódovat. “Po jedné schůzce jsme se ještě ani nestihli vrátit do kanceláře, a změny už byly na betě,” vzpomíná na spolupráci Violka, která prototyp připravovala.
“Dostalo nás, že prototyp od Picards vypadal líp než naše grafika,” směje se Michal Hanáček, CEO Pilulky.
A podívejte se, jak může vypadat responsivní wireframe:
Výsledky
Pro Pilulku jsme během tří týdnů intenzivní práce vytvořili návrhy nejdůležitějších stránek z nákupního funnelu, pomohli jim s menu, produktovou strukturou i strukturou obsahových stránek webu. Pro část stránek jsme připravili i grafický návrh. Na novém návrhu je postaven web rumunské odnože firmy www.pilulka.ro.
- Na naši spolupráci jsme se zeptali Michala Hanáčka, CEO Pilulky:
- Jak vnímáte práci Picards?
Jsou chvíle, kdy i ve firmě naší velikosti docházejí nápady a chybí určitým způsobem nadhled a svoboda v přemýšlení, která je potlačována každodenní práci nad vaším produktem. Pak je ideální hledat pomoc v externí spolupráci a dostat do interního týmu “svěží dech” a hlavně nezávislý nadhled. To se nám díky spolupráci s Picards povedlo. Dokázali navrhnout klíčové části, které jsme my již neviděli a následně jsme je již mohli interně parametrizovat dle našich znalostí byznysu.
- Splnil výsledek vaše očekávání?
Ano, splnil naše očekávání. Především protože nás dokázal posunout z “mrtvého bodu”, ve kterém jsme se nacházeli. Díky Picards jsme se dokázali na svůj produkt podívat jiným pohledem a do pár měsíců jsme spustili nový systém webu v Rumunsku, tento rok také na Slovensku a v těchto dnech spouštíme také v Česku pod doménou www.pilulka.cz.
- A doporučení pro váhavé klienty?
Pokud vám v týmu chybí specialisti jako napřílad UX Designéři apod, nebo jim docházejí nápady, určitě doporučuji spolupráci s Picards. Spolupráci doporučuji určitě minimálně středně velkým a velkým společnostem, které jsou si již dnes vědomi toho, že se do UX vyplatí investovat, protože návratnost je ve většině případu velmi rychlá. Obecně jsem velký skeptik ve spolupráci s agenturami a externími studii, ovšem s Picards, díky jejich rychlosti, efektivitě a kvalitě práce moje obavy byly zbytečné.
Omrkněte naše další případovky
Pro IKEA Family jsme navrhovali nový web, dělali uživatelské testování, analýzy i texty.
S Activou máme za sebou několik projektů, kromě řady e-shopů také návrh robustního B2B řešení.
Autosalon potřeboval nový web, nakonec dostal i nový název a brand – BOND Cars.