Autosalon potřeboval nový web, nakonec dostal také nový brand.

Prodejce luxusních vozů, www.bondcars.cz

Návrh nového webu, grafický design, branding, copy, analytika

  • 04/2018 úvodní workshop s klientem nad brandingem
  • 04/2018 vybíráme jsme archetyp a název, spouštíme práce na vizuální identitě
  • 04/2018 začínáme pracovat na struktuře a obsahových konceptech
  • 05/2018 návrh vizuální identity značky hotov
  • 05/2018 kreslíme wireframy a píšeme texty
  • 06/2018 zprostředkovali jsme také focení aut fotografem
  • 06-07/2018 grafické návrhy nového webu
BondCars

Výchozí situace

„Chceme prodávat auta a potřebujeme web,” zhruba tak by se dalo shrnout zadání, se kterým za námi přišel pan Janda z Bond cars, tenkrát ještě AD Auto. Nově vznikající autosalon toho do začátku neměl moc – měl pár skvělých referencí, pár aut na skladě a předjednané kontrakty, ale prakticky nikoho, kdo by ve firmě řešil marketing nebo online. Proto potřeboval komplexní řešení – návrh webu, texty, grafiku i někoho, kdo to celé naprogramuje a rozběhne. Protože auta, která prodává, jsou spíš luxusní a protože chtěl mít systém pro správu všech vozů pod kontrolou, rozhodli se pro web na míru.

Na Picards jsme dostali doporučení. Potřebovali jsme někoho, kdo spoustu rozhodnutí udělá za nás a bude schopen pro nás celý projekt odřídit.

Průběh práce

Od první schůzky do spuštění webu to trvalo cca 7 měsíců. „Tím, že Picards drželi celý proces pevně v rukou a nás průběžně úkolovali, probíhalo všechno hladce,” říká pan Janda, jeden z jednatelů firmy. A to i přesto, že začátek byl docela náročný. I když klient poptával jen nový web, tak bylo od začátku jasné, že kromě toho potřebuje i nový brand.

„Původní vizuál i jméno firmy byl pohrobek z minulých podnikatelských plánů firmy, ale vůbec nekorespondoval s tím, jakým způsobem pracují, jaká auta prodávají a jaký k tomu zákazníkům dávají servis. Je super, že se nám podařilo přesvědčit vedení o změně jména a vymyslet pro ně „sexy” brand, který perfektně ladí s jejich businessem,” říká náš grafik Martin.

Ukázka různých aplikací připraveného vizuálního stylu.

S klientem jsme proto na začátku absolvovali workshop na téma značky. Od definice archetypu jsme nakonec dospěli až ke dnešnímu jménu „Bond cars”, které s brandem rezonuje na několika úrovních.

S nastaveným archetypem, novým brandem, logem a vizuálním stylem a po prvních analýzách a rozhovorech se zaměstnanci jsme začali s přípravou webu.

Všechny návrhy vznikaly responzivně, od wireframů až po finální grafiku.

Po několika týdnech jsme měli připravené kompletní podklady pro grafiku – strukturu, funkční prototyp s popisem fungování a také finálními texty.

„Příjemným překvapením pro nás bylo to, že Picards už v prototypu pracovali s reálnými texty, které pro všechny stránky napsali. Zároveň nás překvapily detaily, do jakých bylo promyšlené fungování jednotlivých prvků na webu. Při vývoji pak vznikalo jen minimum otázek,” říká pan Janda.

Výstupem naší práce nebyly jenom obrázky. K vybraným prvkům jsme připravili také detailní popis jejich chování ve všech možných scénářích.
Připravený responzivní prototyp byl také plně interaktivní. Díky tomu jsme mohli klientovi už v rané fázi návrhu snadno demonstrovat jednotlivé funkcionality webu, a to napříč různými zařízeními. Například chování filtrace na mobilu.
Ukázka mobilních návrhů webu, které podle wireframů nakreslil náš grafik Martin.

Výsledky

Zeptali jsme se Pavla Jandy, jednatale z Bond cars, co jim nový web a vizuální identita přinesly:
Co se s novým webem a vizuální identitou změnilo?

Díky webu se zjednodušila správa našich nabídek a možnosti jejich šíření mezi zákazníky. Navíc se nám daleko lépe komunikuje s potenciálními dodavateli, komplexně pojatý branding obrovsky pomáhá v důvěryhodnosti a srozumitelnosti pro zákazníky – od Picards jsme dostali i offlinové podklady jako grafiku vizitek nebo SPZ aut.

Dá se přínos nějak vyčíslit?

Špatně se to srovnává s obdobím, kdy web a vlastně ani náš byznys neexistoval. Web v našem případě slouží hlavně jako katalog a tomuhle účelu slouží dobře – vodí nám nové zákazníky.

A doporučení pro váhavé klienty?

Doporučuju se s Picards sejít. Rozhodli jsme se pro ně vlastně už na první schůzce, protože z toho, jak přemýšleli, co říkali a jak se ptali, bylo evidentní, že svojí práci rozumí a že je baví. To pro nás bylo hrozně důležité, protože jsme potřebovali někoho, komu to můžeme celé svěřit. Pro Luboše Květa, který pro nás navržený web vyvinul, připravili promyšlené zadání v podobě klikacího návrhu webu, textů a grafiky.

Omrkněte naše další případovky

  • Pilulce jsme připravili wireframy, podle kterých dnes běží jejich weby v několika zemích.

  • Pro IKEA Family jsme navrhovali nový web, dělali uživatelské testování, analýzu i texty.

  • S Activou máme za sebou několik projektů, kromě řady e-shopů také návrh robustního B2B řešení.